Training en Begeleiding

Redcord

Redcord is een vorm van oefentherapie die gebruik maakt van suspensie training d.m.v instabiele koorden en eigen lichaamsgewicht.

Het is een ideaal middel voor functionele krachttraining en blessurepreventie, zowel in therapie, fitness als bij topsport.? ?De behandeling start met het opzoeken van zogenaamde “Weak links”. Dit zijn fouten in de biomechanische ketting, door gedaalde stabiliteit, gedaalde neuromusculaire controle of verminderde spierkracht. Zelfs bij topsporters zijn vaak zulke weak links aanwezig, vaak als antwoord op pijn, vermoeidheid, foute bewegingspatronen…? ?Op basis van deze tests wordt dan een behandeling of programma gestart. Dit programma bestaat uit gecontroleerde, pijnvrije oefeningen. Redcord is geschikt voor elke doelgroep, omdat de behandeling pijnvrij is en kan aangepast worden aan elk niveau.?

Deep tissue massage

Dit is een krachtige massagevorm om spanningspunten en verklevingen in het spier en bindweefsel los te maken.

Door middel van technieken die in de diepte werken wordt de weefselcirculatie en doorbloeding verbeterd, zodat ook oa. afvalstoffen kunnen afgevoerd worden. De massage kan pijnlijk zijn, maar zal leiden tot een versoepeling van het weefsel.

Polariteit test therapie

Elk levend wezen wordt beheerst door de universele krachtvelden van het universum. De kennis van deze krachtvelden is bepalend voor het inzicht in gezondheid en ziekte bij de mens.

Levende wezens kunnen maar blijven functioneren en gezond blijven binnen bepaalde grenzen van de stofwisseling. Deze stofwisseling werkt perfect wanneer er een evenwicht is tussen de opbouwende krachten en de afbrekende krachten. ?
Ideale voeding voor elk mens is dus een voeding die de stofwisseling in een ideaal toerental doet draaien. In dit evenwicht zal de mens gespaard blijven van ziekten en een normaal gedrag vertonen. Ziekten zijn niets anders dan verstoringen van de stofwisseling door een overmaat aan 1 van deze 2 krachten.
Als conclusie kan men stellen dat ieder mens een unieke stofwisseling heeft (unieke stoornis in 1 van de orgaansystemen). Logisch gevolg is dat ieder levend organisme een specifieke bijsturing van zijn stofwisseling nodig heeft. (Ideale voeding op zich bestaat dus niet.) Deze diagnose gaat razendsnel. Bijsturing van de gevonden afwijking kan bij voorkeur door middel van voeding, homeopathie, fytotherapie, orthomoleculair… .?